2011. december 28., szerda

Szép jó reggelt mindenkinek :)

Ma úgy néz ki lesz egy kis szusszanásnyi időm. December 28. van és a hőmérő + 4 fokot mutat odakint... ki érti ezt...télvíz idején? Sosem lesz már igazi tél?

Tegnapelőtt voltak a gyerekek, gyorsan összedobtam hát egy kis beiglit :) de nem akármilyet, mert nagyon finom lett.... már-már hasonlít a mamáéra. Nem tudom pontosan hogyan készítette, de én most így csináltam:

60 dkg liszt,
3-4 dkg élesztő kb.
10 dkg cukor
1 csipet só
10 dkg zsír
és annyi tej,hogy össze tudjuk gyúrni. 30-40 percet kelesztettem, majd 3 részre osztottam és megkentem dióval és mákkal, feltekertem. A tetejét tojássárgájával megkentem, majd újra pihentettem 10-15 percet és utána tojásfehérjével is kentem és be a sütőbe. Mondanom se kell, hogy olyan szép márványos lett, mintha az üzletbe vettem voltam. Nagyon büszke voltam magamra. Hát már ilyen karácsonyi kalácsot is tudok sütni :) Sajnos fotót elfelejtettem készíteni, pedig érdemes lett volna.


Mamu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése